SpatiuStiinta

Blue Origin dezvăluie planurile pentru viitoarea stație spațială comercială numită Orbital Reef

Proiectul de zbor spațial al lui Jeff Bezos, Blue Origin, a anunțat astăzi planurile de a construi propria sa stație spațială cu zbor liber. Numită Orbital Reef, viitoarea stație spațială va începe să funcționeze în a doua jumătate a acestui deceniu, potrivit Blue Origin, oferind un loc pentru cercetători, clienți industriali și comerciali și parteneri internaționali pentru a vizita și lucra.

Blue Origin lucrează la proiectul Orbital Reef în parteneriat cu compania de zboruri spațiale Sierra Space, o subsidiară a Sierra Nevada Corporation. Cel mai cunoscut proiect al Sierra Space este Dream Chaser, un avion spațial înaripat conceput pentru a transporta mărfuri – și poate oameni într-o zi – către Stația Spațială Internațională. Dream Chaser este programat să înceapă zborurile de marfă în 2022.

Blue Origin spune că Orbital Reef are, de asemenea, sprijinul altor coechipieri de zbor spațial, inclusiv Boeing grea din industrie, precum și Redwire Space, Genesis Engineering Solutions și Arizona State University. „Orbital Reef va putea găzdui până la 10 persoane” Cu un volum intern aproape la fel de mare ca cel al Stației Spațiale Internaționale, Orbital Reef va putea găzdui până la 10 persoane, cu zone separate pentru a trăi și a conduce știința, potrivit Blue Origin.

Compania susține că Orbital Reef va fi un „parc de afaceri cu utilizare mixtă” în spațiu, care va avea mai multe porturi și dane pentru vizitarea navelor și modulelor spațiale, împreună cu diverse utilități și facilități. Blue Origin se laudă că stația spațială va avea o „arhitectură de sistem deschis” care va permite unei varietăți de oameni și clienți să folosească instalația.

Citeste si  Oura adaugă predicția perioadei și ritmul cardiac la inelul său inteligent de nouă generație

O listă de posibili utilizatori a inclus agenții spațiale, companii media și de turism, antreprenori și investitori, companii de tehnologie și multe altele, potrivit Blue Origin. De asemenea, Blue Origin susține că va oferi servicii „end-to-end” pentru oricine dorește să folosească stația, de la transport, închiriere de spațiu, asistență tehnologică cu hardware și servicii robotice.

„Fiind prima destinație comercială pe orbita joasă a Pământului, Orbital Reef va oferi infrastructura esențială necesară pentru a extinde activitatea economică și a deschide noi piețe în spațiu”, scrie Blue Origin într-un comunicat de presă.

În timpul unei conferințe de presă, Blue Origin și colegii săi au refuzat să detalieze cât va costa stația spațială și nici nu au spus câte investiții ar asigura fiecare dintre parteneri pentru proiect. „Întrebarea pe care o puneți face parte din cazul nostru de afaceri și nu vă va oferi un anumit număr”, a spus Brent Sherwood, vicepreședinte senior al programelor de dezvoltare avansată pentru Blue Origin, când a fost întrebat despre costul total al Orbital Reef.

Companiile au spus că au în vedere că noua navă spațială Starliner a lui Boeing și Dream Chaser de la Sierra Space vor asigura transportul uman și de marfă către Orbital Reef. Dream Chaser încă nu a zburat, iar Starliner nu a dus încă oameni pe orbită. Planul este de a lansa, de asemenea, majoritatea modulelor Orbital Reef pe viitoarea rachetă New Glenn a Blue Origin – o altă rachetă care nu a zburat încă.

Este posibil ca bucăți mai mici ale stației să zboare pe alte rachete comerciale. „Modulele și sistemele de volum mare pe care Blue Origin le construiește sunt optimizate pentru diametrul și capacitatea de aruncare a lui New Glenn”, a spus Sherwood. „Unele dintre elemente sunt mai mici și ar putea fi lansate și pe alte sisteme, dar un punct nominal de plecare este că toate acestea vor fi lansate pe New Glenn.” Blue Origin a lăsat indicii în trecut cu privire la planurile sale de a construi o stație spațială, iar NASA oferă stimulente companiilor să urmărească astfel de proiecte. Anul acesta, NASA a anunțat crearea unei noi inițiative numită programul de dezvoltare comercială a orbitei terestre joase (LEO) – sau CLD.

Citeste si  Astra ajunge pe orbită pentru prima dată cu lansarea LV0007

Scopul este de a oferi companiilor de zboruri spațiale bani pentru a ajuta la impulsionarea dezvoltării stațiilor spațiale private pe care NASA le-ar putea vizita într-o zi. NASA intenționează să acorde până la 400 de milioane de dolari prin două până la patru acorduri Space Act pentru a finanța studiile inițiale ale acestor stații spațiale. „Blue Origin a lăsat indicii în trecut despre planuri de construire a unei stații spațiale” Programul CLD este doar un pas în planul pe termen lung al NASA de a elimina treptat Stația Spațială Internațională administrată de guvern și de a trece la utilizarea stațiilor spațiale comerciale. În prezent, ISS este programată să continue să funcționeze până în 2024, iar NASA se gândește la o extindere a programului până în 2028.

Dar ISS este scumpă, costând NASA între 3 și 4 miliarde de dolari în fiecare an, iar stația veche de zeci de ani poate” nu durează pentru totdeauna. În cele din urmă, NASA vrea să retragă stația și să umple orbita joasă a Pământului – domeniul ISS – cu stații spațiale conduse de companie, deoarece NASA își concentrează eforturile de zbor spațial uman asupra destinațiilor spațiale adânci. În septembrie, NASA a susținut că a primit aproximativ o duzină de propuneri pentru această inițiativă. „Am primit un răspuns incredibil de puternic din partea industriei la anunțul nostru de propuneri pentru zboruri comerciale gratuite, care merg direct pe orbită”, a declarat Phil McAlister, directorul de zboruri spațiale comerciale la NASA, pentru CNBC. „Nu îmi amintesc când am primit ultima dată atât de multe propuneri [ca răspuns] la un anunț de contract [zbor spațial uman]”.

Citeste si  Kuiper, compania de sateliti de bandă largă a celor de la Amazon, face echipă cu Verizon pentru a extinde acoperirea 5G

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button