Cum sa

Cum să creați o semnătură pentru documente PDF pe un computer

În aceste zile, tot mai multe documente oficiale sunt transformate în documente PDF. (PDF înseamnă Portable Document Format; este un standard creat de Adobe la începutul anilor 1990, care permite ca documentele pe hârtie să fie transformate în copii digitale exacte.) De fapt, documentele pe hârtie devin rapid o excepție, mai degrabă decât o regulă. Cu toate acestea, chiar și documentele digitale trebuie să fie semnate. Puteți face acest lucru pe cale lungă – imprimați acele documente, semnați-le și apoi scanați-le înapoi în computer – sau puteți crea o semnătură digitală și o plasați direct pe PDF.

Windows nu oferă o funcție de semnare PDF încorporată, așa cum o face un Mac. Cu toate acestea, puteți utiliza browserul încorporat din Windows, Microsoft Edge, pentru a semna un document PDF. Există, de asemenea, aplicații terță parte pe care le puteți descărca și care vă vor oferi aceeași capacitate.

În acest articol, voi trece mai întâi despre cum să utilizați Edge pentru a adăuga o semnătură, apoi voi face același lucru folosind Adobe Acrobat Reader DC, care este cititorul PDF gratuit al Adobe.

Utilizați Microsoft Edge pentru a crea o semnătură

  • Găsiți fișierul PDF în managerul de fișiere. Faceți clic dreapta pe fișier și deschideți-l folosind Microsoft Edge.
  • Fișierul se va deschide în cititorul PDF al lui Edge. Faceți clic pe pictograma Desenați (pare un creion cu fața în jos).
  • Dacă aveți un ecran tactil, acesta va activa automat opțiunea Desenați cu atingere (pictograma arată ca o mână)
  • Utilizați cursorul (sau, dacă aveți un ecran tactil, degetul) pentru a semna PDF-ul, apoi salvați documentul.

Puteți semna un PDF în Edge, dar nu vă puteți salva semnătura.

Deși aceasta este o modalitate bună și rapidă de a semna un document PDF, înseamnă că trebuie să parcurgeți același proces de fiecare dată. Ar fi mult mai simplu dacă ați putea pur și simplu introduceți semnătura în document.

O modalitate de a face acest lucru este să scrieți o semnătură, să o fotografiați și să o descărcați ca PDF sau fișier grafic.

Utilizați Adobe Acrobat Reader DC pentru a crea o semnătură

  • Descărcați Adobe Acrobat Reader DC. Adobe are tendința nefericită de a încuraja oamenii să descarce aplicații în exces, așa că asigurați-vă că debifați toate instalările suplimentare care pot apărea pe pagină: în cazul meu, erau două aplicații McAfee și extensia Chrome a Acrobat. (Puteți instala pe acesta ultim mai târziu, dacă credeți că ar putea fi util.)
  • După ce faceți clic pe „Descărcați Adobe Reader”, puteți începe instalarea făcând clic pe fișierul .EXE descărcat.

Este o idee bună să debifați ofertele promoționale Adobe înainte de a descărca Acrobat Reader

Este o idee bună să debifați ofertele promoționale Adobe înainte de a descărca Acrobat Reader.
  • După ce este instalat, se va deschide Acrobat Reader. Căutați „Umpleți și semnați” în fereastra principală. Faceți clic pe acesta și apoi pe „Selectați un fișier” pentru a alege un fișier PDF la care să lucrați.

Faceți clic pe „Umpleți &  Semnați” și apoi pe „Selectați un fișier” pentru a alege un fișier PDF la care să lucrați.

Faceți clic pe „Umpleți și semnați” și apoi pe „Selectați un fișier” pentru a alege un fișier PDF pe care să lucrați.
  • Alternativ, puteți deschide mai întâi fișierul (accesând „Fișier” > „Deschidere”) și apoi derulați în jos la „Umpleți și semnați” în coloana din dreapta a aplicației.
  • O nouă fereastră vă va invita să „Umpleți și semnați formulare sau să le semnați de la alții”. Faceți clic pe butonul „Selectați un fișier” și alegeți documentul din managerul de fișiere.

O nouă fereastră vă va invita să „Umpleți și semnați formulare sau să le semnați de la alții”.

O nouă fereastră vă va invita să „Umpleți și semnați formulare sau să le semnați de la alții”.
  • Înainte ca documentele să apară în Acrobat, veți primi probabil o fereastră pop-up care vă invită să „Obțineți documente semnate rapid cu Adobe Sign”, care vă permite să trimiteți până la două documente pentru semnături la fiecare 30 de zile gratuit; dacă doriți să faceți acest lucru mai des, vă va costa 120 USD anual pentru „Acrobat PDF Pack with e-sign”. Pentru moment, puteți elimina fereastra pop-up.
  • Documentul dvs. va apărea în Acrobat. Ar trebui să existe un mic „Ab” lângă cursor; dacă nu, asigurați-vă că pictograma „Umpleți și semnați” din dreapta este evidențiată. Acest lucru vă va permite să semnați introducând numele dvs. în formular. Dacă doriți să semnați desenând efectiv semnătura dvs. sau salvați o semnătură tastată sau desenată, apăsați pe „Semnați-vă” în pictograma de deasupra ecranului principal.

Selectați „Adăugați semnătură”.  După ce ați salvat semnătura, aceasta va apărea în acest meniu derulant.

Selectați „Adăugați semnătură”. După ce ați salvat semnătura, aceasta va apărea în acest meniu derulant.
  • Veți avea opțiunea „Adăugați semnătură” sau „Adăugați inițiale”. Pentru moment, faceți clic pe „Adăugați semnătură”.
  • O fereastră pop-up vă va oferi trei moduri de a semna documentul: introduceți-vă numele (Adobe vă furnizează mai multe fonturi scrise de mână), trageți semnătura (fie folosind touchpad-ul, fie direct pe un ecran tactil) sau încărcați o imagine a semnatura ta. Asigurați-vă că „Salvați semnătura” este bifat dacă nu doriți să fiți nevoit să o scrieți din nou.

Există mai multe moduri prin care puteți crea o semnătură

Există mai multe moduri prin care puteți crea o semnătură.
  • După ce ați apăsat „Aplicați”, documentul PDF va fi înapoi. Puneți noua semnătură acolo unde doriți pe document și faceți clic stânga. Puteți schimba apoi dimensiunea sau plasarea semnăturii, dacă doriți.

Acum plasați semnătura acolo unde doriți.

Acum plasați semnătura acolo unde doriți.

Și ai terminat! Acum, dacă doriți să adăugați semnătura dvs. la un PDF, deschideți documentul folosind Adobe Acrobat Reader și faceți clic pe pictograma „Semnați-vă”. Puteți apoi să selectați semnătura salvată și să o plasați acolo unde aveți nevoie în documentul PDF. (Opțiunea „Adăugați inițiale” funcționează la fel, dar vă oferă mai puțin spațiu, așa că puteți adăuga doar inițiale.) Dacă doriți să vă schimbați semnătura, faceți clic pe semnul „minus” de lângă semnătură și încercați din nou.

Semnătura dvs. este acum disponibilă oricând aveți nevoie de ea.

Semnătura dvs. este acum disponibilă oricând aveți nevoie de ea.

Adobe Acrobat Reader DC nu este, desigur, singura aplicație pe care o puteți folosi pentru a citi și/sau edita un document PDF. Există o varietate de alte aplicații cu versiuni gratuite care vă vor permite să faceți lucrări PDF de bază, cum ar fi HelloSign, eSign și SignWell. Cu toate acestea, majoritatea acestor versiuni gratuite au limitări – de exemplu, SignWell vă permite să vă înscrieți până la trei documente pe lună, în timp ce eSign vă permite să procesați până la două documente pe zi. Adobe Reader nu are limitări în ceea ce privește capacitatea dvs. de a semna documente, dar dacă doriți să creați un PDF sau să-l exportați într-un alt format, va trebui să obțineți versiunea Pro.

Actualizare 3 noiembrie 2021, 13:07 ET: Acest articol a fost publicat inițial pe 11 martie 2021; Au fost adăugate instrucțiuni despre cum să semnați un PDF utilizând Microsoft Edge și unele instrucțiuni despre cum să utilizați Adobe Acrobat au fost modificate.

Citeste si  Cum să utilizați noile moduri Focus ale iOS 15

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button