AutoTech

Ford și GM intră în dezvoltarea de cipuri pentru a ajuta la rezolvarea penuriei

La un an de la deficitul de cipuri de computer care afectează puternic producția de vehicule, Ford a anunțat o colaborare cu producătorul de cipuri GlobalFoundries Inc., după cum a raportat pentru prima dată The Wall Street Journal. Comunicatul de presă al Ford despre acordul neobligatoriu este ușor cu privire la detalii, dar menționează planuri „de a avansa producția de semiconductori și dezvoltarea tehnologiei în Statele Unite”.

Fără a se angaja să construiască vreo fabrică, cele două companii spun că vor „explora oportunități extinse de producție de semiconductori pentru a sprijini industria auto”. Vorbind în timpul unui eveniment mai târziu în cursul zilei, CEO-ul GM Mark Reuss a spus că compania sa lucrează pentru a dezvolta noi cipuri împreună cu mulți parteneri de semiconductori precum Qualcomm, TSMC și alții.

Vicepreședintele Ford pentru software și controale încorporate pentru vehicule, Chuck Gray, a declarat pentru WSJ că „[ne] simțim că putem crește cu adevărat performanța produsului și independența noastră tehnologică în același timp”. GlobalFoundries s-a desprins de la AMD în 2009, devenind în cele din urmă al patrulea producător de semiconductori din lume, după TSMC, Samsung și UMC, potrivit TrendForce.

Produce cipuri pentru alte companii precum AMD, Qualcomm și chiar Samsung. Compania a devenit publică luna trecută, iar CEO-ul său a declarat la acea vreme că oferta sa de cipuri este epuizată până în 2023.

Cererea de cipuri din partea industriei auto a crescut în ultimii ani pentru a adapta noi tehnologii în vehicule. Cu toate acestea, mulți se bazează pe tehnologie mai veche și mai ieftină și fac comenzi mai mici decât o companie precum Apple sau Nvidia. Aruncați probleme legate de lanțul de aprovizionare legate de pandemie și un incendiu la o fabrică cheie și aveți o situație care ar putea dura ani de zile.

Citeste si  Oracolul AI din Delphi folosește problemele Reddit pentru a oferi sfaturi morale dubioase

După ce a anunțat F-150 electric în luna mai, CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat pentru UpgradeIT că planul său de a aborda deficitul de cipuri presupunea trecerea directă, iar acum vedem cum arată. Există un impuls mare din partea unui număr de producători de cipuri și turnătorii de a face producția în Statele Unite, pentru a obține diverse stimulente din partea administrației pentru a sprijini această investiție.

Toate acestea încă arată ca după 10 ani. Cum rezolvi deficitul de cipuri astăzi? Pur și simplu așteptați, sau există pași pe care îi puteți lua? Ei bine, cu siguranță există lucruri pe care le putem face. Pentru conținutul dintr-o singură sursă, cum ar fi instalația Renesas Naka care a avut un incendiu, acele cipuri dintr-o singură sursă, putem rula niște stocuri tampon. Ceea ce nu este ideal. Este un fel de risipă, dar este mai bine decât să rămânem fără ceea ce avem. Un alt lucru pe care îl putem face este să oferim turnătoriilor mai multă încredere în producția viitoare, mergând direct cu ele. Deci, în numele bazei noastre de aprovizionare, de fapt mergem și contractăm achiziții.

Cred că cizmele de pe teren în locuri precum Taiwan și China și Asia vor fi mai importante pentru noi. Cred că sunt cu siguranță lucruri pe care le putem face pentru a o îmbunătăți. Începem să vedem o oarecare încredere în a doua jumătate a acestui an, dar când vorbesc cu colegii mei de la Cisco, Dell și alte companii, aceștia conduc lanțul de aprovizionare cu totul diferit de cel auto. Și a venit timpul să ajungem din urmă.

Citeste si  Astra ajunge pe orbită pentru prima dată cu lansarea LV0007

El a menționat, de asemenea, că planurile de a ajuta la construirea autonomiei companiei înseamnă aducerea de „expertiză reală în proiectarea siliciului și a cipurilor”. Deținerea de cunoștințe interne de software și design de cip este util dacă ești ca Tesla și decideți să rescrieți software-ul vehiculului pentru a lucra pe cipurile disponibile. În anunțul de astăzi, Farley spune: „Acest acord este doar începutul și o parte cheie a planului nostru de a integra vertical tehnologii și capabilități cheie care vor diferenția Ford în viitor.”

În februarie, F-150 a fost puternic afectat de deficitul global de cipuri, deoarece a redus producția celui mai popular vehicul Ford la jumătate. Câteva dintre fabricile Ford din America de Nord s-au închis uneori în acest an, ca urmare a penuriei. Efectele s-au simțit în mod similar în industrie, cu închiderea fabricilor și eliminarea unor funcții precum scaunele încălzite la camioanele Chevy, ecranele tactile la BMW-uri și porturile USB la unele Tesla.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button