EnergieMediuStiinta

Retailerii giganți se angajează să lase în urmă navele alimentate cu combustibili fosili

Marii comercianți cu amănuntul, inclusiv Amazon și Ikea, încep să-și curețe poluarea transporturilor. Un grup de companii s-a angajat ieri că, până în 2040, vor contracta doar nave care utilizează combustibili fără emisii de carbon pentru a-și muta bunurile.

Atât Ikea, cât și Amazon s-au numărat printre cele 15 companii responsabile pentru cea mai mare poluare din importul maritim în 2019, potrivit unei analize recente. În angajamentul Amazon și Ikea se alătură Unilever, Michelin și retailerul de îmbrăcăminte Inditex, care deține Zara și alte mărci. Retailerul german Tchibo, Patagonia, compania de echipamente sportive Brooks Running și FrogBikes fac de asemenea parte din afacere.

Scopul este de a lăsa în urmă păcură grea în favoarea alternativelor care nu eliberează emisii de dioxid de carbon care încălzi planeta. Dar vor exista încă o mulțime de obstacole în față pentru a controla poluarea prin transport maritim. „„O forță catalizatoare și un schimbător de joc”” „Acesta va fi o forță catalizatoare și o schimbare a jocului pentru industrie, care va face cu adevărat să impulsioneze decarbonizarea sectorului”, spune Kendra Ulrich, director de campanii de transport maritim la organizația nonprofit de mediu Stand.earth, care a fost unul dintre autorii 2019. raport de poluare la import.

Înainte de a ajunge la ușile noastre sau pe rafturile magazinelor, aproape toate bunurile pe care le cumpărăm sunt mutate cu vaporul în întreaga lume. Drept urmare, industria de transport maritim este responsabilă pentru aproximativ 3% din emisiile globale de gaze cu efect de seră.

Sectorul produce, de asemenea, între 10 și 15% din emisiile de oxid de sulf și protoxid de azot, poluanți legați de probleme respiratorii și alte riscuri pentru sănătate. Activiștii de mediu, comunitățile din port și muncitorii au cerut de ani de zile ca Amazon și alte mărci mari să reducă poluarea. Acum, încep să vadă unele progrese din partea companiilor sub forma angajamentelor de mediu.

Citeste si  Blue Origin dezvăluie planurile pentru viitoarea stație spațială comercială numită Orbital Reef

Amazon și-a stabilit obiectivul de a deveni neutru în carbon în 2040, termen limită pentru a nu mai elibera mai mult CO2 decât poate capta sau compensa. Până în 2030, Ikea intenționează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 15% și să investească în proiecte menite să reducă restul emisiilor de CO2.

Aceste obiective, la rândul lor, i-au împins pe giganții de transport maritim să acționeze mai rapid împotriva schimbărilor climatice. Maersk a anunțat în februarie că va accelera construcția – cu șapte ani – a primei nave de marfă mare care va funcționa cu combustibili neutri din carbon.

Aproximativ jumătate dintre cei mai mari clienți ai Maersk aveau noi obiective de reducere a emisiilor de carbon, a spus compania când a făcut anunțul. Nu există timp de pierdut, spune Ulrich. Organizația ei împinge companiile să treacă la nave cu emisii zero în acest deceniu – nu în 2040, așa cum tocmai s-au angajat Amazon, Ikea și ceilalți retaileri. Ea dorește, de asemenea, să vadă repere clare pentru a măsura progresul pe termen mai apropiat. „„Trebuie să vedem acțiuni acum”” „Ne confruntăm acum cu o criză climatică și trebuie să luăm măsuri acum”, spune ea. În plus, spune ea, companiile ar trebui să își stabilească și obiective pentru a aborda poluanții, alții decât dioxidul de carbon.

Transportul maritim este considerat una dintre industriile cel mai greu de decarbonizat. Bateriile de până acum au reușit să stocheze doar suficient suc pentru a alimenta călătorii scurte cu barca, dar vasele container au călătorii mult mai lungi. Unii susținători precum Ulrich sunt optimiști că pilele de combustibil cu hidrogen ar putea fi o opțiune pentru industria de transport maritim. Între timp, Maersk caută metanolul și amoniacul ca combustibili de înlocuire. Dar producția de alternative precum hidrogenul, metanolul și amoniacul se bazează, de obicei, pe combustibili fosili. Aceasta este o problemă pe care o tranziție mai largă la energie curată va trebui să o rezolve.

Citeste si  Criticii și susținătorii ies în forță pentru a discuta despre planurile SpaceX de a lansa din sudul Texasului

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button