TechScootere

Scooterele Bird vor emite acum bipuri enervante atunci când conduceți pe trotuar

Mersul cu scuterul electric pe trotuar este periculos, dar companiile de partajare a scuterelor s-au străduit să-și împiedice clienții să se implice în comportamente riscante. Bird crede că a găsit o soluție: bipuri enervante. Folosind tehnologia oferită de o companie numită u-blox, Bird lansează un sistem GPS end-to-end „conceput să ofere o precizie la nivel de centimetru special pentru industria de micromobilitate”.

Călăreții care se rătăcesc pe trotuar vor fi bombardați cu alerte audio de la scuter, precum și notificări de pe smartphone-urile lor, avertizându-i să revină pe stradă. Nerespectarea instrucțiunilor are ca rezultat un scuter oprit: vehiculul va încetini și în cele din urmă se va opri. „Problema pe care Bird încearcă să o rezolve este una aparent insolubilă” Problema pe care Bird încearcă să o rezolve este una aparent insolubilă.

Călăreților le este dificil să urmărească scuterele disponibile atunci când își doresc unul. Iar scuterele blochează uneori trotuarele, obstrucționând calea persoanelor în scaune cu rotile și a altor pietoni cu probleme de mobilitate. Toate ajung aglomerate într-o mână de locuri, mai degrabă decât răspândite uniform în jurul unui oraș. Și orașele s-au plâns de faptul că companiile nu reușesc să plaseze suficiente scutere în comunitățile cu venituri mici și minoritare pentru a asigura o distribuție egală între liniile economice.

Lime spune că folosește „un model statistic sofisticat” cu o precizie de 95% pentru a determina când un scuter a urcat pe un trotuar. Alte companii de scutere au investit în tehnologie de operare la distanță, inclusiv camere și alți senzori, pentru a îmbunătăți gestionarea flotei.

Aceste camere încorporate, orientate spre față și spre spate, permit operatorilor de la distanță să miște scuterele atunci când se întâmplă să blocheze trotuarele sau traficul stradal. De asemenea, ele pot face posibil ca o trotinetă electronică să parcurgă mai multe blocuri către călăreți. Dar Bird susține că soluția sa bazată pe GPS este mai ușor și mai ieftin de implementat decât sistemele scumpe bazate pe camere.

Citeste si  Un nou instrument DuckDuckGo ar trebui să împiedice aplicațiile să urmărească utilizatorii Android

De asemenea, se spune că modulul ZED-F9R al u-blox (nume grozav) va face mai ușor pentru clienți să găsească scutere din apropiere, chiar și în orașele cu clădiri înalte care obstrucționează de obicei semnalele prin satelit. Asa functioneaza:

ZED-F9R este un receptor GNSS cu mai multe constelații cu bandă duală care acceptă de până la 8 ori mai multe tipuri de semnal prin satelit și de 4 ori mai multe constelații (GPS, Galileo, GLONASS și BeiDou) decât soluțiile standard. Modulul prelucrează datele vehiculului în timp real, inclusiv viteza roții, datele senzorului IMU, inclusiv accelerația și orientarea spațială, și datele cinematice în timp real care corectează interferența ionosferică.

De asemenea, tehnologia este optimizată pentru scutere electrice prin aplicarea unor modele dinamice care se potrivesc cu mișcările vehiculului. Bird folosește, de asemenea, ceea ce numește „cartografia trotuarului la nivel de centimetru” pentru a determina când un scuter a părăsit drumul și pe un trotuar. Acest lucru permite companiei să creeze un geofence care dezactivează accelerația scuterului atunci când acesta intră într-o zonă interzisă. Nivel centimetru, zici? Cum?

Pasul 1: începe cu un contur geogard construit din imagini din satelit sau date GIS ale orașului.

Pasul 2: De aici, folosim echipamente de topografie pentru a măsura locația a trei repere ale orașului. Sunt necesare doar câteva măsurători pentru fiecare oraș.

Pasul 3: Odată ce reperele au fost identificate, comparăm locația lor cu imaginile din satelit pentru a determina decalajele și rotațiile.

Pasul 4: apoi folosim aceste decalaje și valori de rotație pentru a schimba și transforma fiecare dintre contururile noastre originale ale gardului geografic.

Citeste si  Se pare că agenții federali elimină grupul de hackeri de top REvil, Ransomware, cu un hack propriu

Pasul 5: În cele din urmă, după ce contururile noastre geofence au fost actualizate, acestea sunt preîncărcate pe vehiculele noastre pentru a elimina latența. Bird spune că va testa noul sistem în scutere instalate în Milwaukee și San Diego, urmând să urmeze în curând Madrid. Dacă totul merge bine, compania intenționează să o lanseze în restul flotei globale „în curând”.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button